 |
Forum elbląskich motocyklistów
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fido
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2006
Posty: 1554
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Nie 17:26, 24 Cze 2007 Temat postu: Odpowietrzanie układu chłodzącego? |
|
|
Miałem rozebrany układ chłodzący. Wszystko złożone, zalane nowym płynem itp. Wydaje mi się, że sprzęt za szybko się grzeje(włączanie wentylatora). Wiecie może czy układy te się odpowietrza czy nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 20:51, 24 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Fido ze mnie mechanik jak z koziej dupy traba, ale z tego co wiem i mecze auta od paru lat to kazdy uklad trzeba odpowietrzyc ale powtarzam to tylko moje twierdzenie nie fachowe
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vega
Dołączył: 20 Cze 2007
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Pon 11:21, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
CBR 600RR napisał: | Fido ze mnie mechanik jak z koziej dupy traba, ale z tego co wiem i mecze auta od paru lat to kazdy uklad trzeba odpowietrzyc ale powtarzam to tylko moje twierdzenie nie fachowe | Maciek ma racje-tak samo jak i w samochodzie w motorze rownież,trzeba odpowietrzyc układ chłodzacy siędzę w samochodach juz sporo czasu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fido
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2006
Posty: 1554
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Pon 11:28, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Więc co mam zrobić żeby było dobrze?:>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Flinston
Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 1151
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg/Olsztyn
|
Wysłany: Pon 11:29, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
odpowietrzyc go
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fido
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2006
Posty: 1554
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Pon 11:40, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Ty byś zrobił prawojazdy i nauczył się jeździć motocyklem a nie siedzisz na necie przeglądając strony z dzieciecą pornografią
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vega
Dołączył: 20 Cze 2007
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Pon 12:13, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Fido napisał: | Więc co mam zrobić żeby było dobrze?:> |
Układ chłodzenia odpowietrza się w zasadzie w dwóch przypadkach: kiedy wymieniamy płyn lub kiedy zostaniemy zmuszeni do wymiany płynu (np. przez pęknięcie jednej z gumowych rurek).
DO ODPOWIETRZENIA UKŁADU chłodzenia potrzebne będą: bystre oczy, kilka kluczy, wkrętak, stary garnek. Nie będę dokładnie opisywał i pokazywał na zdjęciach, gdzie, co i jakim kluczem trzeba odkręcić, bo nawet poszczególne wersję tego samego modelu mogą się znacznie od siebie różnić. Najważniejsza jest w tym przypadku znajomość zasad ogólnych
Jeżeli zabieramy się do wymiany płynu, przygotujmy sobie kilka rzeczy. Po pierwsze kupmy koncentrat lub gotowy, rozcieńczony płyn. Dobrze jest oczywiście sprawdzić, co zaleca do naszego bolidu producent, niemniej jednak wystarczy kupić jakiś niedrogi, gotowy do zalania płyn, ale z uwzględnieniem, czy mamy chłodnicę aluminiową, czy inną, bo różnica jest istotna Dodam jeszcze, że nie warto lać zwykłej lub destylowanej wody, nawet w lecie, bo koncentraty i gotowe płyny do układów chłodzenie maja za zadanie jak najbardziej ułatwić pracę pompie wodnej (krótko mówiąc – mają właściwości smarujące), że nie wspomnę o nie zamarzaniu i nie odkładaniu się kamienia...
ZACZYNAMY!
Najpierw zlokalizujmy wszystkie (oryginalne i nieoryginalne )) otwory w układzie chłodzenia. Te nieoryginalne po spuszczeniu płynu trzeba oczywiście jakoś skutecznie zatkać, pamiętając o roboczej temperaturze płynu... Oryginalne otwory są zazwyczaj zabezpieczone oryginalnymi śrubkami i korkami:
- najszybciej da się zauważyć duży korek wlewu na chłodnicy (ten, którego nie wolno odkręcać przy rozgrzanym silniku, bo podciśnienie może nam wypluć w twarz lub na ręce sporo wrzątku ( (1.)...
- ...i/lub korek na zbiorniczku wyrównawczym,
- na chłodnicy można też znaleźć dużą śrubkę do odpowietrzania (2.)
- jakiś dynks (śrubka lub plastikowy kapturek) na obudowie termostatu (3.),
- śrubka na jednym z przewodów podgrzewających gaźnik lub przepustnicę (4.),
- kawałek wężyka z cybantem na dole chłodnicy do spuszczania płynu z chłodnicy,
- śruba do spuszczania płynu z bloku silnika (z przodu, na dole),
- śrubka gdzieś na przewodzie odprowadzającym płyn z nagrzewnicy (odpowietrznik nagrzewnicy) – często jest to metalowy łącznik z tyłu, za głowicą (5.).
Jak już zlokalizujemy wszystkie otwory, zapiszmy je sobie, żeby o żadnym później nie zapomnieć.
SPUSZCZAMY PŁYN
NA ZIMNYM SILNIKU odkręcamy najpierw:
- korek wlewu (na chłodnicy i/lub na zbiorniku wyrównawczym),
- odpowietrznik chłodnicy,
- odpowietrznik termostatu,
- odpowietrznik podgrzewacza gaźnika lub przepustnicy,
- śrubkę na bloku (trzeba coś tam podstawić),
- kapturek na dole chłodnicy.
Włączamy ogrzewanie na max (zawór nagrzewnicy musi być otwarty) i czekamy, aż przestanie kapać. Jeżeli mamy takie możliwości, dobrze jest wziąć szlauch i pod dużym ciśnieniem wlać wodę przez wlew na chłodnicy, coby wypłukać trochę brudu. Powtarzam: NA ZIMNYM SILNIKU!!! I nie polecam lania przy okazji wody po całym silniku – mogą być potem spore kłopoty (
Jeżeli już przepłukaliśmy układ, naprawiliśmy niechciane otworki w rurkach itp., woda z odkręconych wylewów przestała kapać, zakręcamy kolejno:
- śrubkę na bloku silnika,
- kapturek na dole chłodnicy
I zaczynamy wlewać nowy płyn. Lejemy i lejemy, aż płyn zacznie nam się wylewać przez jeszcze nie zabezpieczone otwory, zazwyczaj najpierw przez odpowietrznik nagrzewnicy lub termostatu – są najniżej. Tak zaczyna się ODPOWIETRZANIE (pamiętajmy o włączeniu ogrzewania na max - zawór nagrzewnicy MUSI BYC OTWARTY w czasie odpowietrzania!). Ten otworek, przez który płyn zaczyna się wylewać ciągłym strumyczkiem, bez pęcherzyków powietrza, zakręcamy. Ostatni zakręcamy odpowietrznik chłodnicy, dolewamy płynu aż pod korek wlewu na chłodnicy (albo na max w zbiorniczku wyrównawczym) i zakręcamy ostatnie otwory. Teraz oczywiście trzeba dokładnie sprawdzić, czy nigdzie nic nie cieknie (oprócz tego, co nam wyleciało przy zalewaniu płynu). Jeżeli wszystko wydaje się szczelnie zakręcone (tu też może przydać się spis wszystkich otworów), zapalamy silnik i czekamy, aż się rozgrzeje tak, że włączy się wentylator – trochę to potrwa. Jak się już doczekamy, znowu dokładnie sprawdźmy wszystkie zakręcone otworki, czy nic z nich nie cieknie – płyn, który nam wyleciał przy zalewaniu, powinien już całkowicie odparować buchając dymem spod maski ))
ODPOWIETRZANIE KOŃCOWE
Na ciągle pracującym silniku BARDZO OSTROŻNIE, najlepiej przez dużą szmatę odkręcamy korek wlewu na chłodnicy i/lub na zbiorniczku wyrównawczym. Jeżeli poleci płyn, to nic, ale raczej nie poleci, bo to co nalaliśmy na max, powinno było się rozejść po układzie po zapaleniu silnika. I teraz:
- odkręcamy ostrożnie odpowietrznik termostatu i pozwalamy przez chwilę wypływać płynowi, żeby się upewnić, że nie ma już tam pęcherzyków powietrza, i zakręcamy otworek,
- identycznie postępujemy kolejno z odpowietrzaczem nagrzewnicy, odpowietrzaczem podgrzewacza gaźnika lub przepustnicy oraz z odpowietrzaczem chłodnicy.
I gotowe!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gregor_jar
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 683
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:51, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
ale zes Rafał pierdyknol posta...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vega
Dołączył: 20 Cze 2007
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Pon 14:35, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
wszystko napisane co i jak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cezary
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 16:10, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
no nie ma ch... na mariole teraz to juz wszystko jest jasne ,nawet ci co maja sprzet chlodzony powietrzem tez sobie poradza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vega
Dołączył: 20 Cze 2007
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Pon 17:10, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
cezary napisał: | no nie ma ch... na mariole teraz to juz wszystko jest jasne ,nawet ci co maja sprzet chlodzony powietrzem tez sobie poradza  | jak ja coś napisze to nie ma chuja we wsi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fido
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2006
Posty: 1554
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Pon 17:12, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Wszystko fajnie pięknie, tylko z tego co lokalizowałem takie pierdoły u siebie to nie ma takich miejsc jak odpowietrzacze. Gdyby były to nie padłoby pytanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vega
Dołączył: 20 Cze 2007
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: Pon 17:47, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
w takim razie odkrecasz tylko korek przez ktory zalewasz płyn do układu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cezary
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:49, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
noooo vega dobrze mowi tylko najpierw zajebiscie go rozgrzej ,ale tak fest i potem natychmiast albo jeszcze szybciej odkrec korek !!!! tak sie odpowietrzy ze cud malina )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gsxr600
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: elblag
|
Wysłany: Wto 14:06, 26 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Fido to znajdz wszystkie dziury jakie sa, ja ostatnio jak szukalem to znalazlem trzy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|